Friday, 12 June 2020

Ugdymo programose numatyta, kad dalis geografijos pamokų turi būti skirta tiriamajai veiklai. Jos neįsivaizduojamos be žemėlapio, stebėjimų, eksperimentų. Todėl pasinaudojau Lietuvos geografų idėja ir pakviečiau savo mokinius pasimatuoti geografinius akinius bei patyrinėti juos supančią aplinką. “Geografiniai akiniai“ – vienas iš mokymo metodų geografijos pamokoje. Jis skatina aplinkoje įžvelgti geografijos sudedamąją dalį, įžiūrėti tai kas geografiškai tipiška ar unikalu, ugdo gebėjimą stebėti, fiksuoti ir aprašyti.

20200612a

20200612b

20200612c

20200612d

20200612e

Užduotys buvo parengtos pagal geografinės aplinkotyros metodiką. Visų pirma, mokiniai savo nuožiūra turėjo pasirinkti tiriamą vietą – vietą namuose prie lango, kiemą, parką, sodybą ir t. t. Tada turėjo nustatyti geografinę padėtį, pasaulio kryptis, apibūdinti orus pagal duotus rodiklius, stebėti augaliją, gyvūniją, reljefo formas, vandens telkinius, vertinti kraštovaizdį. Pasak mokinių, stebėti aplinką buvo labai įdomu, nes tyrinėdami jie ne tik įtvirtino pamokose įgytas žinias, bet ir pamatė, kokia graži mus supanti gamta.
Artėjant vasaros atostogoms kviečiu visus užsidėti geografinius akinius ir ne tik fiksuoti įvairius gamtos vaizdus, reiškinius, bet ir bandyti paaiškinti, kodėl tai vyksta. Sėkmės

Geografijos mokytoja Eglė Rupšienė