Ketvirtadienis, 4 liepos 2019

Birželio 22-24 dienomis Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos 8a, 7c ir 6b klasių mokiniai atostogas pradėjo ekskursija į Stokholmą.
Pakeliui, visų pirma, aplankėme Jaunpilio pilį, kuri yra viena iš nedaugelio viduramžių pilių puikiai išsaugojusisavo pradinę išvaizdą. Jaunpilio pilis pastatyta 1301 m. kaip Livonijos ordino tvirtovė. Pilį pastatė Livonijos ordino magistras Gotfrydas fon Roga. Pilis stovi vaizdingoje vietovėje, malūno tvenkinio pakrantėje.
Visi senojo barono raktai yra patikėti pilies raktų saugotojai, kuri supažindino mus su riterių pilies istorija, vidaus tvarkos taisyklėmis, baronų ir kitų dvariškių darbais, taip pat su viduramžių auklėjimo metodais. Kad būtume išleisti iš vyno rūsio, kuriame būdavo laikomi prisidariusieji nuodėmių, turėjome padainuoti. O iš pilies buvome išlydėti švediškos patrankos šūviu.

190704

O kokia vasara be saldumynų?!Jelgavos karamelių dirbtuvėse ne tik stebėjome karamelių gamybos procesą, bet ir patys turėjome galimybę pasigaminti saldainių ir parsivežti lauktuvių į namus.
Toliau kelionė tęsėsi kelte. Nuostabus jūros vaizdas, gaivus oras, gera nuotaika ir pramogos – štai kas ten mūsų laukė.
Birželio 23-iąją praleidome Stokholme. Aplankėme „Vaza“ muziejų, kuriame eksponuojamas didingas, iš jūros dugno iškeltas XVII amžiaus karališkas karo laivas. Astridos Lindgren muziejuje traukinuku keliavome po pasakas, susitikome su nuo vaikystės pažįstamais herojais. Vėliaugrožėjomės Stokholmu ne tik žvelgdami į jį pro autobuso langą, bet ir vaikščiodami senamiesčiu, užsukdami į turistų pamėgtas vietas.
Grįždaminamo užsukome į Joniškį ir aplankėme vienintelį Lietuvoje įkurtą Krepšinio muziejų. Su eksponatais mus supažindinopats muziejaus įkūrėjas, krepšinio istorijos entuziastas LeonasKaraliūnas.
Namo grįžome kupini įspūdžių ir praturtėję naujomis literatūros, geografijos bei istorijos žiniomis.