„Jaunųjų amatininkų“ mugė Šaltinyje

2024-2025 m. m. pradinių klasių mokiniai stropiai (integruotai į visus ugdymo dalykus) mokėsi finansinio raštingumo pradmenų pagal  Junior Achievement (JA) Lietuvos finansinio raštingumo programas: „Mano bendruomenė“ ir „Daugiau nei pinigai“. Artėjant mugės dienai, pradinukai analizavo praėjusių metų mugės prekių asortimentą, ką labiausiai pirkėjai pirko, o kokiomis prekėmis visai nesidomėjo, kūrė naujus Verslo planus, diskutavo apie sąnaudas, išlaidas, galimą pelną ir nuostolius.

Kovo 7 dieną įgytas žinias ir įgūdžius mokiniai pritaikė praktiškai – surengė progimnazijoje „Jaunųjų amatininkų“ mugę. Prekystaliai „įlinko“ nuo prekių gausos ir įvairovės. Pirkėjų akis traukė skelbimų/reklamų žaismingumas, nosį kuteno ir viliojo pirkti cinamono ir vanilės kepinių kvapai. Mugė apjungė ir išjudino visą mokyklos bendruomenę: tėveliai ir seneliai padėjo savo vaikams pasigaminti prekių mugei, pertraukų metu ugdymo aplinkos darbuotojai, mokytojai ir 5-8 klasių mokiniai skubėjo pirkti prekių sau ir lauktuvių namiškiams.

Mugėje dalyvavo ir mokyklos mokomosios bendrovės mokiniai (verslumo būrelis „Accelerator X junior“, mokytoja Rimantė Mačiulienė). Bendrovės „Išmanus tinginys“ atstovai pardavinėjo pyragą-tinginį, o pirmus metus veikiančios bendrovės „PerPiešk“ prekybininkai siūlė įsigyti papuošalų ir aksesuarų (auskarų, sagių, pakabukų, kaklo papuošalų), pagamintų iš nebenaudojamų pieštukų.

Koridoriuose skambėjo liaudiškų dainelių įrašai. Mugės dalyviams ir svečiams savo kūrinius dovanojo Juta Zinkutė (1d klasės mokinės pasakojimas „Žemaitis Tilžėj“, mokytoja Alma Rumšienė), „Vokalo ir gitaros studija“ (mokytojas Darius Gricius), 5-okai grojo dūdelėmis „Kai tylus vakaras ateina“ (mokytojas Kazys Bivainis), 3c klasės mokinys Adomas Rimeikis kvietė visus į mugę (mokytoja Roma Stumbrienė), 3b klasės mokinių dainelei kanklėmis pritarė 3 b klasės mokinė Agneta Zobėlaitė (mokytoja Virginija Deksnienė).

Nutilus mugės šurmuliui, klasėse mokiniai skaičiavo pelną, išlaidas ir nuostolius, braižė diagramas, diskutavo apie prekių paklausą ir pasiūlą, kokybiškas ir nelabai kokybiškas prekes, planavo kitų metų pasiruošimą mugei – paklausių ir pelningų prekių asortimentą.

Įdomi, naudinga veikla mokiniams suteikė galimybę pasitikrinti finansinio raštingumo kompetencijas, tobulinti planavimo ir komunikavimo įgūdžius, „pasimatuoti“ savo asmeninių finansų – „piniginių turinio“ valdymą.

 

Organizatoriai

Scroll to Top