Kovo 12 dieną 7b klasės mokiniai rinkosi į pamoką mokytis rašyti interviu „Pasirinktas MO muziejaus kūrinys“. Septintokai dalyvauja projekte „Tūkstantmečio mokyklos II“ ir su Modernaus ir šiuolaikinio Lietuvos meno muziejaus edukatore Jolanta Dumbliauskiene turėjo keletą užsiėmimų mokykloje, miesto „Santakos“ muziejuje, MO muziejuje Vilniuje. Patys pasirinkę iš interaktyvios parodos kūrinius https://kolekcija.mo.lt/lt/ Search?StrictAuthor=false& Text=tapyba&SearchSource=all& YearFrom=2008&YearTo= mokėsi rašyti interviu: buvo supažindinti su šio publicistikos stiliaus žanro ypatumais, klausėsi dailininkų, kurių paveikslai eksponuojami MO muziejuje (Ina Budryte, Linu Leonu Katinu), interviu. Pasidalinę į 8 grupes, „skaitė“ paveikslus, „korespondentai“ kėlė klausimus: „Kas vyksta paveiksle?“, „Ką matai, kad taip sakai?“ ir kt., du ar trys respondentai atsakinėjo. Gilinosi, kokios nuotaikos atsispindi kūriniuose, kokios emocijos kyla žiūrint į paveikslą. Įdomu skaityti – „ateityje galėtume kalbėti apie kūrinius, nes jie perteikia daug emocijų“, „labai įdomi patirtis su MO muziejumi“, „labai patiko (pamoka), sužinojau daugiau apie kūrinį“, „pastebėjau, kad klasiokai labiau atsivėrė, pamačiau, kokia laki jų vaizduotė“, „sužinojau, kad paveikslas turi daug paslapčių ir įdomu jas atskleisti“, „sužinojau, kaip paveiksle galima perteikti žmonių liūdesį, kančią“… Žinoma, galima cituoti ir cituoti, bet svarbiausia, kad mokiniai nebebijo kalbėti apie paveikslus, žino, kodėl pasirinko vienokį ar kitokį. Edukatorė Jolanta pasiūlė ir žaismingą temą – kai buvo laisvų minučių, sugalvoti naujadarų, kad žodžiuose būtų M ir O. Pati „atsinešė“ „morafoną“, Jonė pridėjo „menologiją“, Sofija „molinaciją“, Rokas „morinti“ ir t.t. Išmokome klausti ir atsakyti – užrašyti interviu. Kartais ir kitų dalykų mokytojai skiria mokiniams užduotis paklausinėti skirta tema.
„Per meną pažinti save“ – tai vieno projekto MO muziejuje šūkis. Turbūt kiekvienas 7b klasės mokinys sutiks, kad šitas projektas išplėtė ne tik meno pažinimo, literatūros dalyko ribas, bet ir teikė bendrystės įgūdžių – dirbo grupėse, kalbėjo, diskutavo, galėjo pasakyti savo nuomonę. Dėkojame edukatorei Jolantai Dumbliauskienei už pastebėjimus, paaiškinimus, papildymus… Projektas dar nesibaigė… Tęsiasi…
Birutė Mozurkevičienė
Kartu su #Tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
,,Tūkstantmečio mokyklų” programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra




