„Šaltinio“ bendruomenės „Žalieji iššūkiai“ 2024

Spalio 21-25 d. „Šaltinio“ progimnazijos priešmokyklinio ugdymo grupės ir 1-8 klasės įsijungė į Klimato savaitę priimdamos „Žaliuosius iššūkius“ savo grupių/klasių bendruomenėse. Kiekviena grupė/klasė turėjo išsikelti tikslą, veikti, stebėti, gautus duomenis apibendrinti.

Priešmokyklinukai namuose kartu su tėveliais kruopščiai rūšiavo, atrinko nenaudojamus edukacinius žaislus. Rūpestingai įpakavo, atnešė į grupę. Su mokytojomis aptarė, kad dalijimasis ne tik padeda kitiems, bet ir mažina atliekas. Kažkam senas, pabodęs, neįdomus – kitam atrastas ir naujas. Ir tai kiekvieno mažas žingsnelis link švaresnės aplinkos.

 

Pirmokai mokėsi rūšiuoti atliekas. Tai svarbus žingsnis ugdant jų sąmoningumą apie aplinkos apsaugą ir atsakingą vartojimą.  Mokiniai sužinojo apie atliekų rūšiavimo reikšmę, aplinkos užterštumo mažinimo galimybes ir perdirbimo naudą.
Organizacijos „Žaliojo taško“ paskaitų „Rūšiuokime teisingai“ metu mokiniai mokėsi atpažinti skirtingų rūšių atliekas. Mokiniai sužinojo, kad tinkamai išrūšiuotos atliekos gali būti perdirbtos ir panaudotos naujų produktų gamybai.
Pamokose mokiniai ne tik įgijo žinių, bet ir atliko praktines užduotis: kūrė plakatus, knygeles ir mokėsi, kaip teisingai naudotis skirtingų spalvų atliekų konteineriais. Namuose su tėveliais iš buitinių atliekų gamino rudenines dekoracijas. Dalyvavo Švarinimosi žygyje Kartų parke.
Veiklos padėjo suprasti, kad atliekų rūšiavimas yra paprastas, bet svarbus veiksmas, prisidedantis prie švaresnės ir sveikesnės aplinkos kūrimo.

 

Antrų klasių mokiniai mokėsi apie vandenį. Integruotos savaitės tema „Vanduo – gyvybės šaltinis! Taupau aš, taupo visa šeima“. Aptartos vandens taupymo galimybės. Mokiniai su tėveliais diskutavo, kaip taupo vandenį namuose, kartu užpildė anketą. Sveikatos specialistė Ieva Kulikauskienė vedė užsiėmimus apie maisto ir vandens taupymą, o  bibliotekininkė Danutė Petkuvienė surengė kūrybines dirbtuves „Vanduo ir nerimti rudeniniai paišymai“.

Trečių klasių mokiniai atliko klasės bendruomenės tyrimą „Kaip vykstu į mokyklą, darbą“. Gavę rezultatus, aptarė ir nusprendė kuo daugiau vaikščioti pėsčiomis. Taip visi stiprins ne tik sveikatą, savo kūną, bet ir prisidės prie planetos saugojimo.

Ketvirtokų integruotos savaitės tema „Atsakingas vartojimas. Suteikiu antrą gyvenimą savo žaisliukui, knygutei, rūbeliui“. Perskaitytas knygutes, „išaugtus“ žaisliukus, piešimo priemones mokiniai padovanojo priešmokyklinukams. O surinktus rūbelius nunešė į centrą „Caritas“. Tokiu būdu mokiniai kūrybiškai išsprendė nebenaudojamų daiktų problemą.

5-8 klasių mokiniai, priėmę skirtingus žaliuosius iššūkius, dalyvavo veiklose, rinko duomenis ir juos apibendrino. Klasių priimti iššūkiai: „Šeimos žingsniai be plastiko“, „Daugkartinio naudojimo maišelis – žalesnio gyvenimo simbolis“, „Sveikatai ir planetai palanki priešpiečių dėžutė“, „Laisvalaikis ir veikla gryname ore“, „10000 žingsnių per dieną“, „Į mokyklą – pėsčiomis“, „Valgyk sveikai – gyvenk ilgai!“, „Renkame žingsnius!“, „Pakelk šiukšlę, netingėk“, „Valgyk vaisius ir rink žingsnius“, „Neišmesk. Dar kartelį panaudok“ ir kt.

Tegul priimti „Žalieji iššūkiai“ klasių bendruomenėse tęsiasi mokykloje, namuose, kitose miesto erdvėse, nes atsakingi įgūdžiai susiformuoja nuolat tikslingai veikiant.

Asta Biknerienė ir Vilma Kačiušė

Scroll to Top