STREAM: penktoji diena – savaitės apibendrinimas

Paskutinė STREAM diena taip pat buvo karšta. Mokiniai savo žinias išmėgino protmūšyje – svarbu greitai reaguoti, „prikelti“ atkampiausioje atminties vietoje įstrigusias žinias. Geriausiai sekėsi 5a (14), 6b (17), 7b (13,5), 8d (14,5) mokiniams. Tačiau labiausiai mokiniai laukė visos savaitės darbo atsiskaitymo – klasėje išrinkto „Laimingo miesto“ projekto pristatymo. Pagal lietuvių kalbos mokytojų paruoštas rekomendacijas mokiniai trumpai kalbėjo apie savo darbus. O darbai tikrai įdomūs, originalūs, suskaičiuoti biudžetai. 5a –dviratis, gaminantis elektrą – (geriausias tarp 5 klasių projektas, pažymėtas inovatyvumas), 5b – meno galerija, 5c – kačių kavinė, 5d – relakso zona lauke (geriausiai subalansuotas biudžetas), 6a – apžvalgos bokštas Tauragėje, 6b – erdvė Kartų parke netradicinėms pamokoms vesti (geriausias tarp 6 klasių projektas, pažymėtas originalumas), 6c – antkakliai šunims nuo erkių, 6d – augintinių dienos centras (geriausia projekto vizualizacija), 7a – jaunimo miškelis (pažymėta sklandi kalba), 7b – mobili golfo aikštelė (pažymėtas tvarumas), 7c – orientamiškis (žaidimas), (geriausias tarp 7 klasių ir geriausias tarp 5-8 klasių projektas), 7d – šachmatų karalystė (erdvė lauke šeimoms), 8a – viešbutis šunims (pažymėtas geriausias problemos sprendimas), 8b – coffee top, 8c – tavo laisvalaikio sala, 8d – gyvūnų laikinoji priežiūra (geriausias tarp 8 klasių projektas, pažymėtas išskirtinumas), 8e – žaliasis poilsio kampelis (apdovanojimų ceremonija filmuke Padlet lentoje). Kaip matome, ne vieną pasiūlytą idėją galima įgyvendinti mūsų mieste. Arba, kitaip pasakius, jei svajonės taptų tikrove, galėtume pasakyti, kad gyvename laimingame mieste. Visi projektai buvo orientuoti į svarbiausią miesto kryptį – tapti žaliausiu šalyje.

Kaip visada, po tokios ilgos veiklos laukia refleksija. Pradines žinias mokiniai pasitikrino pirmąją dieną – pirmadienį, o ką sužinojo, išmoko – penktaddienį. Visi mokiniai ir mokytojai interneto puslapyje atsakė į keletą klausimų. Rezultatų dar nežinome, bet pokalbiuose girdėti puikūs atsiliepimai. 8d klasės mokinė Emilija Stankutė kalbėjo optimistiškai: „Išsamiai išaiškinta mokesčių sistema. Išeidami iš mokyklos vaikai nežino, kaip skirstomas šeimos biudžetas, kokią dalį sudaro mokesčiai – išgirdau. Visai klasei labai patiko buvusių aštuntokų paskaita apie kriptovaliutas. Tai yra mūsų kartos pinigai, apie tai žinojau anksčiau, sužinoti daugiau visada yra pravartu. Mėgstamiausios pamokos buvo „Laimingo miesto“ kūrimas, per jas turėjome pateikti konkrečių idėjų, kurių trūksta Tauragei, jas išgryninti, apskaičiuoti reikalingas lėšas ir sąlygas. Per šį užsiėmimą pagilinau žinias iš dominančios temos – teisės  (susipažinau su teisiniais dokumentais apie gyvūnų laikymą ir savanorystę). Sudariau taisyklių sąrašą. Per pristatymą galėjau kalbėti, manau, tai yra labai naudinga ugdant kalbėjimo įgūdžius“.

Vyko ir kitos veiklos, kurios jau buvo paminėtos anksčiau.

STREAM savaitės veiklą koordinavo direktorės pavaduotoja ugdymui Asta Biknerienė. Ačiū jai už visus rūpesčius rūpestėlius. Daug valandų medžiagos ruošimui skyrė matematikos ir IT mokytoja Nanija Bekerienė, geografijos ir istorijos mokytoja Eglė Rupšienė, finansinio raštingumo Rimantė Mačiulienė. Mokytojos yra dėkingos Tauragės raj. sav. administracijai už pateiktą medžiagą apie Tauragę, taip pat Swed bankui, kad galėjo pasinaudoti jų edukacine medžiaga. Daug laiko mokiniai praleido su savo klasių auklėtojomis ir yra joms dėkingi už rūpestį. Taip pat klasėse dirbusiems pagalbininkams. Protmūšį parengė mokytojos Leonora Šimanauskienė, Vilija Petraitienė ir Loreta Lauciutė. Veikloje dalyvavo direktoriaus pavaduotoja ūkiui Irina Sadauskienė, buhalterė Rita Varškienė, bibliotekininkė Danutė Petkuvienė. Visada į įdomias veiklas įtraukia chemijos mokytoja Danutė Ramanauskienė, biologijos mokytoja Gražina Liutkienė, technologijų ir matematikos mokytojai. Ir, aišku, direktoriaus pavaduotoja Vijolyta Bivainienė, sukūrusi tvarkaraštį žemėlapį, kurį studijuoti buvo tikrai įdomu.

STREAM savaitės pavadinimas „Daugiau nei pinigai“ tikrai atitiko idėją – mokiniai gavo labai daug informacijos, svajojo, dirbo, skaičiavo patys, bendravo su klasės draugais, lektoriais, mokytojais. Manau, kad įspūdžiais dalijosi ir šeimose, o gal net tapo patarėjais kai kuriais klausimais. Savaitė tikrai buvo kitokia.

Birutė Mozurkevičienė

Scroll to Top