STREAM: ketvirtoji diena – pinigų „skambesys“

Ketvirtąją savaitės dieną mokiniai tęsė Laimingo miesto idėjos įgyvendinimo planą: sukurtą produktą reikėjo „sutalpinti“ į skirtą biudžetą. Kas kiek gali kainuoti, ieškojo interneto svetainėse. Po to skaičiavo, pildė iš anksto paruoštas lenteles. Be to, iš klasėse sukurtų produktų turėjo išrinkti tik vieną, pačią „žaliausią“, naudingiausią, perspektyviausią… Penktadienį kiekviena klasė pristatys komisijai po vieną vizualizuotą projektą.

5-6 klasėse mokiniai atliko monetų atnaujinimo bandymus. Pagal mokytojos Danutės Ramanauskienės paruoštą instrukciją mokiniai trijuose indeliuose su tirpalais (acto, sodos, acto ir druskos) laikė senas pajuodusias monetas. Išsiaiškino, kad geriausiai pinigai nusivalė acto ir druskos tirpale. Kita 5-6 klasių užduotis – monetos piešimo projektas, skirtas mokyklos 90-iui. Pagal technologijų mokytojų parašytą instrukciją averso pusėje turėtų būti mokyklos logotipas, o reverso – skaičius 90. Visa kita – mokinių išmonė: gali pasirinkti atlikimo būdą, techniką, spalvas… Nupieštos monetos bus eksponuojamos parodoje: iš pradžių piešinių paroda klasėje, po to iš kiekvienos klasės atrinktos 5 – parodai mokykloje, galų gale išrinkta geriausia moneta bus nukaldinta 2027 m.

7-8 klasių mokiniai toliau dalyvavo pamokose „Finansų pasaulis grožinėje literatūroje“, „Pinigų matematika“. Matematikos mokytojų pateiktose užduotyse buvo skaičiuojama, kaip apskaičiuojamos palūkanos, kai žmonės padeda pinigus į bankus, kas yra metinių palūkanų (paprastųjų ir sudėtinių) norma, kaip ją apskaičiuoti procentais. Taip pat buvo aiškintasi, kaip skirstomi uždirbami pinigai: kokia darbo vietos kaina, kaip apskaičiuojamas PVM dydis, socialinio draudimo įmoka, privalomas sveikatos draudimas, profsąjungos (jei profsąjungos narys) mokestis. Pagaliau, kiek „į rankas“ gauna dirbantysis. Aktų salėje toliau buvo klausoma paskaitos „Pasaulio valiutos“.

Kiek neįprastas pavadinimas „Kriptovaliutos“. Svarbiausia, kad paskaitą skaitė tik pernai iš mūsų mokyklos išėję mokiniai – Jokūbas Bakaitis ir Armandas Lukošaitis. Dabar jie Žalgirių gimnazijos  pirmokai. Mokiniai patys pasinėrę į investavimą į kriptovaliutas. Papasakojo, kaip kasamos kriptovaliutos, jų kasimo būdus, kriptovaliutos biržą, prekybą. Paklausus, iš kur patys gavo pinigų investavimui, pasidalijo patirtimi: taupė dienpinigius, prisidėdavo gautus pinigus per gimtadienius, iš senelių ir t. t.

Taigi šią dieną visose užduotyse skambėjo monetos: mokiniai suskaičiavo savo sukurtų produktų biudžetus, bibliotekininkė Danutė Petkuvienė kalbėjo apie literatūros veikėjų pinigus, per matematiką mokiniai skaičiavo bankų indėlius, palūkanas, klasėse piešė monetas, „pagyvenusias“ atnaujino, į savo žodyną įsirašė žodį „kriptovaliuta“… Daugoka!

Birutė Mozurkevičienė

Scroll to Top